Téma Emoční inteligence

Mluvit stříbro, poslouchat zlato

deathtostock-wired81.jpg

Přemýšleli jste někdy o tom, jaký je hlavní rozdíl mezi neúspěšným a efektivním prodejem? Pokud předpokládáme, že problém není v kvalitě nabízených služeb nebo zboží, pak je hlavním rozdílem bezpochyby způsob komunikace s potenciálním klientem. Zatímco neúspěšní obchodníci příliš mluví a za každou cenu se snaží klienta ke koupi přemluvit, dobří obchodníci nechávají především prostor klientovi a jeho potřebám.

Stručně řečeno, klíčem k úspěchu v obchodování je umění klást správné otázky a následně pečlivě naslouchat protistraně. Především v počátcích obchodních jednání je toto pravidlo klíčové. Obecně se uvádí, že obchodník by měl mluvit pouze z 30% a zbytek prostoru by měl být poskytnut klientovi, přičemž obchodník by měl klienta cíleně směřovat k uvědomění si výhodnosti či přímo nutnosti obchodu s ním. Snahou obchodníka by zároveň mělo být vést klienta během rozhovoru ke zjištění, že existují další benefity, které obchodem získá.

Čtěte více
deathtostock-neighbors8.jpg

Prodejní mindset

Obchodní společnosti a všichni další potenciální klienti jsou velmi často přehlceni množstvím obchodních nabídek, které jim každý den prodejní specialisté nabízejí. Mnoho z nich se neodbytně snaží přesvědčit klienta k obchodu způsobem, kdy má klient pocit, že obchod potřebují více než on sám. Jsou neodbytní, zbytečně arogantní a chovají se nervózně nebo příliš váhají s odpověďmi. 

Čtěte více
deathtostock-london6.jpg

Tajemství úspěšných prodejních týmů

Zeptáme-li se předních světových obchodníků na návod, jak vybudovat výjimečný obchodní tým,  ve většině případů získáme vždy stejnou odpověď. Možná překvapivě nejsou základními kameny úspěšných prodejních týmů ani  zkušenosti nebo talent, ale trénink a důraz na profesionální rozvoj.  David Mattson je přesvědčen, že pouze budeme-li se vědomě snažit reagovat na neustálé změny na obchodních trzích včetně přístupu a myšlení  potenciálních klientů, můžeme konstantně profesionálně růst, rozvíjet se a zvyšovat efektivitu prodejů. I když školení a tréninky zaměstnanců představují značné finanční výdaje pro společnost, určitě se vyplatí do nich investovat. Nepřetržitý rozvoj zaměstnanců a týmů znamená konkurenční výhodu a vede k úspěšným obchodním jednáním. 

Jaké jsou tedy hlavní důvody, proč otázku průpravy a rozvoje nepodceňovat?

Čtěte více
successfull-people.jpg

17 věcí, které charakterizují úspěšné lidi

Zkuste se zamyslet a vybavte si nejúspěšnějšího člověka, kterého znáte. Může to být kdokoliv, například Váš kolega z práce, mentor či zkrátka někdo, koho jste viděli vyrůstat a nyní nemůžete uvěřit tomu, co všechno dokázal.

Ať už tento člověk dělá cokoliv, je velká pravděpodobnost, že ho můžete charakterizovat podle níže uvedených vlastností/schopností. Tyto věci totiž dělá většina úspěšných lidí téměř každý den a za žádnou cenu nepřestanou ani ve chvíli, kdy se dostanou do potíží.

Čtěte více
death-to-stock-laneways-21.jpg

Wirearchy

Rychlý rozvoj informačních technologií a s ním úzce související změny a transformace podněcují celou řadu otázek. Mezi nimi také, zda a případně nakolik je Internet a s ním spojená technika zdrojem strukturálních změn ve společnosti a v myšlení jedinců. Nové komunikační technologie dávají vzniknout novým formám komunikace a komunit.

Čtěte více

Získejte zdarma ebook "Behaviorální přístup k prodeji"

Přihlaste se a dostávejte zdarma všechny nové příspěvky v blogu

Přihlaste se k odběru nových pozic

Získejte zdarma ebook "Behaviorální přístup k prodeji"

Přihlaste se a dostávejte zdarma všechny nové příspěvky v blogu

Přihlaste se k odběru nových pozic