Proč jsou úvodní školení v zaměstnání tak neoblíbená? Jak to změnit?

Zítra nastupujete do nového zaměstnání. Jste plni euforie a nemůžete dospat, těšíte se na nové výzvy a na nové kolegy. Prakticky ideální situace. Bohužel dost často bývá doprovázena spíše pocity nejistoty a spoustou otázek ohledně toho, jak to bude všechno probíhat, jací budou vaši noví kolegové a co všechno bude vlastně vaší náplní práce.

Jak pomoci novým zaměstnancům a těm, co přecházejí na novou pozici, co nejlépe a nejrychleji zapadnout na nové pracovní místo v novém týmu? Jak tento proces udělat co nejefektivnějším pro zaměstnance i pro jejich nadřízené a kolegy?

 

1484.jpeg

 

Začněte se školením a s přípravami včas

Buďte připraveni na nástupy nových zaměstnanců, ukažte jim, že jste se (stejně jako oni) na jejich den D připravovali. Přichystejte adaptační plán s dostatečným předstihem a umožněte tak zaměstnancům poznat, že jsou vaši opravdovou prioritou. Zkuste předejít situacím, kdy po nástupu nového zaměstnance zjistíte, že se mu nemůžete věnovat, protože už máte plný kalendář. Nasdílejte novým členům vašeho týmu informace k nastudování ještě před jejich nástupem, aby si je mohli v klidu projít. Pozvěte je na neformální akce, kde se mohou seznámit s ostatními členy týmu. Udržujte komunikaci a projevte zájem.Začněte se školením a s přípravami včas.

Tip 1, jak pomoci novým zaměstnancům předcházet stresovým situacím:

Oznámení - dejte všem vědět, kdo je ten nový člověk v kanceláři, řekněte jim o něm pár slov. Není nic horšího, než když přijdete první den do firmy a nikdo o vás neví.

Předávejte jen užitečné informace, dávkujte postupně a ve správný čas.

V dnešní době už není finanční ohodnocení pro zaměstnance to nejdůležitější. Významné postavení v žebříčku hodnot zastává také možnost získávat další zkušenosti a rozvíjet se. Zaměstnanci se v úvodních školeních chtějí učit věci, které jsou pro ně užitečné a potřebné v danou chvíli. Většinou se však stává, že všechny informace na ně hrneme ve velmi krátkém čase během prvních dní. Měli bychom se zamyslet nad tím, kolik jsou toho schopni reálně vstřebat a jestli opravdu všechny ty informace potřebují bezprostředně po svém nástupu. Novým členům týmu bychom měli umožnit naučit se něčemu, co využijí v praxi, a získat dovednosti, které pomohou lepšímu vykonávání jejich práce.

Tip 2, jak pomoci novým zaměstnancům předcházet stresovým situacím:

Vytvořte slovník pojmů, vašeho firemního žargonu, a zpřístupněte jim ho. Pomůžete jim tak vyhnout se trapným situacím, kdy nebudou vědět, o čem se mluví.

Buďte flexibilní.

Myslete na to, že každý má jiné zájmy, zkušenosti a dovednosti, že všichni jsme jedineční. Proč tedy bývají školení stejná pro všechny bez rozdílu? Proces úvodních školení nemusí být černobílý. Umožněte zaměstnancům upravit si školení dle potřeb jejich aktuální pozice. Dejte jim možnost určit si nejen, co se budou učit, ale i kdy a kde. Pokud pro ně bude náplň školení využitelnější v praxi, je větší pravděpodobnost, že budou během školení pozornější a čas na něm stráví efektivněji.

Tip 3, jak pomoci novým zaměstnancům předcházet stresovým situacím:

I drobnosti potěší. Proveďte je po kanceláři a ukažte jim, kde najdou kopírku, toaletu, kde si uvaří kafe, atp.

Zpřístupněte všechny materiály a informace i online.

Při každém začátku jsme zahrnuti spoustou nových informací, papírů, brožur, apod. Pokud bychom se chtěli k nějaké informaci z těchto materiálů vrátit, kolik by nám asi zabralo času, než bychom je našli? S nastupující technologicky orientovanou generací je čím dál tím více důležité, zajistit zaměstnancům přístup k informačním materiálům online, aby se k nim mohli vrátit kdykoliv (a kdekoliv) bude potřeba.

Tip 4, jak pomoci novým zaměstnancům předcházet stresovým situacím:

Předejte jim seznam lidí, se kterými budou nejčastěji komunikovat, ukažte jim jejich fotografie a umístění v organizační struktuře. Pokud je to možné, představte je i osobně. Je příjemné vědět, koho zrovna zdravíte v kuchyňce a o čem si s ním můžete povídat.

Pokračujte ve vzdělávání i po prvním týdnu.

Proces úvodních školení by měl být kontinuální a měl by být prioritou pro obě strany - zaměstnance i zaměstnavatele. Myslete na to, abyste své lidi nezavalili lavinou informací, ze kterých budou mít problém vybrat si, co je potřebné a co ne. Předejte jim pouze to potřebné.

To, že se u vás dodnes dělala úvodní školení nějakým způsobem, neznamená, že je nemůžete změnit, udělat je atraktivnější, užitečnější a efektivnější.

Podělte se s námi o vaše rady a tipy.

Prostoru ke zlepšení je určitě spousta, naše tipy a rady ho zajisté všechen nepokrývají. Podělte se s námi o vaše zkušenosti a předejte nám své vlastní tipy v komentářích na stránkách naší společnosti na sociálních sítích LinkedIn, Twitter a Facebook.

Zdroje:

http://www.entrepreneur.com/article/269884

http://www.entrepreneur.com/article/247166

https://www.linkedin.com/pulse/have-you-tripped-over-cable-reception-yet-lisa-venter?trk=hp-feed-article-title-like

https://adpdigitalmarketing.files.wordpress.com/2015/12/adp-infographic-the-human-touch-drives-onboarding-success.jpg

http://learnkit.com/2015/12/02/infographic-the-key-to-employee-engagement/

Získejte zdarma ebook "Behaviorální přístup k prodeji"

Přihlaste se a dostávejte zdarma všechny nové příspěvky v blogu

Přihlaste se k odběru nových pozic