Best Practices pro konverzi "leadů" na klienty

Derek Singleton ze Software Advice mluví o tom, jak přeměňovat zájemce v klienty. Software Advice prodává software B2B klientům pomocí webu a telefonu. Software Advice nasbírala data od více než 6.000.000 zákazníků od roku 2007 a zde je to, co se od prodejní a marketingové komunity naučili. Výsledky analýzy ukazují, kdy zájemci brouzdají po internetu, kdy se dostanou na vaše stránky a kdy je dostanete k telefonu. Inbound marketing se stává čím dál větší částí marketingového mixu a proto je důležité pochopit tato chování. 

deathtostock-london2.jpg

Před několika lety publikoval InsideSales.com studii, že když zájemci zavoláte do 5 minut od jejich návštěvy vašeho webu, máte mnohem vyšší šanci proměnit jej v zákazníka. Dereka zajímalo, co se stane, když mu zavolá do 5 sekund. Výsledkem je, že míra získání zákazníka je o 30% vyšší, než je průměr: 

obrazek

Stačí pouhých 11 minut a míra klesá pod průměrnou míru získání zákazníka: 

obrazek

Pro firmy, jejichž prodeje závisí na přeměně leadů, které přijdou na jejich stránky, by stálo za zváženou, investovat do technologií, které jim umožní zájemcům zavolat do 5 sekund. Někdo může namítat, že nechce vypadat, že zájemce pronásleduje, ale to není pravda. Nikdo si nestěžuje, když jim zavoláte příliš rychle. Navíc jim voláte ve chvíli, kdy mají vaše služby ještě čerstvě na paměti. 

Zde je nákupní B2B aktivita v různých měsících rokuobrazek

Na začátku roku mají firmy obnovený rozpočet a fondy jsou připravenější než kdykoliv později. Během letních prázdnin se míra přeměny propadá a na konci roku bývají rozpočty již vyčerpány. Pro firmu Software Advice to znamená, že musí být v plné kapacitě na začátku roku a nově příchozí zaměstnance musí vytrénovat do konce prosince. 

Od úterý do čtvrtku je nejlepší doba, kdy zastihnout kupující

obrazek

Pondělí a pátek dává smysl, ovšem víkendové dny by tak být nemusely. Pro firmu Software Advice je míra konverze zájemce na zákazníka o víkendu tak nízká, protože nemají zaměstnance, kteří by volali zájemcům i o víkendu. Tohle stojí za zvážení. 

Nákupní aktivita je nejvyšší před polednem. 

obrazek

Provoz na webových stránkách je vyšší dopoledne, než odpoledne, a nejvyšší je v poledne, kdy je téměř dvakrát vyšší než průměr. 

Podobný vzorec je vidět i u míry přeměny na zákazníky, která je na nejvyšší hodnotě rovněž v poledne. 

Originál článku si můžete přečíst zde.