Prodejní mindset

Obchodní společnosti a všichni další potenciální klienti jsou velmi často přehlceni množstvím obchodních nabídek, které jim každý den prodejní specialisté nabízejí. Mnoho z nich se neodbytně snaží přesvědčit klienta k obchodu způsobem, kdy má klient pocit, že obchod potřebují více než on sám. Jsou neodbytní, zbytečně arogantní a chovají se nervózně nebo příliš váhají s odpověďmi. 

deathtostock-neighbors8.jpg

Hlavní pravidlo je netlačit

Je samozřejmě v pořádku, když se obchodník snaží uzavřít obchod, ale neměl by vypadat, že tento obchod zoufale potřebuje. Efektivním první pomoc, když cítíte sklon k tomuto chování, je opakovat si následující frázi: Jsem finančně nezávislý a obchod nepotřebuji. Jednoduše, když přesvědčíte sami sebe, že nepotřebujete uzavřít právě tento daný obchod za každou cenu, že peníze vydělané z tohoto prodeje nejsou existenčně zásadní, uvolníte prostor optimismu a pozitivnímu přístupu k obchodnímu jednání. Nejlepší obchodníci světa se velice často touto zásadou řídí a právě proto dosahují úspěchů v této oblasti.

Jednej "jako kdyby"

Často je toto pravidlo nazýváno „act as if“, což v překladu znamená „jednej jako kdyby“. Zkuste si představit, že skutečně jste finančně nezávislí a nepotřebujete peníze. V tuto chvíli byste pravděpodobně přesně věděli, jak obchodní jednání vést, co říkat a jaké otázky pokládat. Na klientovu otázku, proč koupit právě od vás, byste bez váhání odpověděli například: „Možná byste nemusel, ale dovolte mi položit otázku…“

Správném otázky

Správnými otázkami a uvolněným pozitivním přístupem byste následně klienta zpracovali a obchod by dopadl úspěšně. Ačkoli někteří lidé považují pravidlo „act as if“ za nerealistické a jedná se podle nich o pouhé předstírání, je potvrzeno odborníky z celého světa. Právě posilováním vlastního pozitivního myšlení, například opakováním určitých „zaklínadel“ nebo předstíráním něčeho, co třeba docela úplně není, získáváme víru ve vlastní možnosti a schopnosti bez ohledu na výsledek a zisk. Soustřeďme se tedy nejen při obchodních jednáních na své vnitřní nastavení a výsledné chování a jistě budeme o krok blíže k úspěchu.