3 způsoby jak udělat váš prodejní tým agilnější

 

Všechny prodejní organizace se potýkají s určitou mírou byrokracie. Snižování nákladů a plýtvání bylo na vrcholu firemní politiky, aby tak organizace mohla řídit inovace a udržet si vyšší zisky, než konkurence. To znamená, že všechny společnosti se ziskem jsou mistry ve snižování nákladů a plýtvání, že? Není to tak.MIT zjistilo, že senior manažer tráví až 23 hodin týdně na meetingu. Zaměstnanci střední úrovně tam pak 6 hodin týdně. Je jasné, že organizace musí snižovat tyto překážky a proměnit své prodejní týmy v efektivní hnací sílu. Podívejme se na 3 způsoby, jak udělat váš tým agilnější.  

147.jpeg

 

MIT zjistilo, že senior manažer tráví až 23 hodin týdně na meetingu. Zaměstnanci střední úrovně tam pak 6 hodin týdně. Je jasné, že organizace musí snižovat tyto překážky a proměnit své prodejní týmy v efektivní hnací sílu. Podívejme se na 3 způsoby, jak udělat váš tým agilnější. 

Denní setkání ve stoje

První a nejjednodušší způsob, jak snížit plýtvání časem, je zavést takzvané denní setkání ve stoje. Tato setkání by neměla trvat déle než 15 minut, odtud název ve stoje. Snížení doby denních setkání na 15 minut udrží tato setkání velmi soustředěné na úkoly. Ušetříte tak těch 23 hodin týdně, které můžete věnovat aktivitám s přidanou hodnotou, jako je koučink nebo školení. 

Jak vést tato setkání? 

Zeptejte se každého POUZE na tyto 3 otázky: 

  • Čeho jsem včera dosáhl? 
  • Čeho dosáhnu dnes? 
  • Co potřebuji změnit, abych byl produktivnější. 

Sprint

Základní součást agilní metodologie je práce ve sprintech, na jejichž cílech se prodejci dohodnou s manažery. Tyto různé cíle jsou rozděleny do 4-6 týdenních intervalů, známých jako iterace. Týmy, které zavedly sprinty, jsou efektivnější, jsou schopny doručovat kvalitnější výstupy, a jsou lépe schopni vyrovnávat se se změnami. 

Jak začít? 

Koučujte – Setkejte se se svým prodejcem a podepiště dohodu o plnění cílů na dobu 6 týdnů. Zeptejte se prodejce na to, co se mu líbí, a co se mu nelíbí ohledně těchto cílů. Zavedení jasného rámce pomůže udržet vaše denní setkání ve stoje důležité. 

Rozhodněte se o metrikách – Soustřeďte se na malý počet metrik pro váš prodejní tým. Bude to čistě jen obrat? Bude to počet zakázek? 

Retrospektiva – Když je sprint u konce, prodejce a manažer proberou detaily. Zde může manažer začít s koučinkem, jak vylepšit zaostávající výsledky, a prodejce může sdělit své problémy, se kterými se během sprintu potýkal. Dokázané metriky nejlepších prodejců jsou skvělým nástrojem ke koučinku těch horších. 

Školení

Poslední, a nejdůležitější aspekt implementace agilních týmů je své prodejce náležitě školit. Agilní metodologie není pouze technologie. Tuto metodologii je nutné zavést a věnovat čas jejímu přijetí. 

Co lze dále udělat? 

Certifikace – Abyste zavedli tu pravou agilní metodologii, můžete chtít po svých prodejcích, aby se certifikovali. Project Management Institute (PMI) je benchmarkem těchto certifikací.