Průměrným prodejcům odzvonilo
24. 4. 2015,
Prodejní dovednosti
Registrujeme 3 trendy v prodeji a marketingu, které přímo ohrožují existenci průměrného prodejce.
První z nich je rostoucí význam online marketingu a jeho vlivu na prodeje. Množství peněz, které je pumpováno do automatizace marketingových aktivit je důkazem, že tento trend nezpomaluje. Spojte si to s penězi, které jsou investovány do rozvoje Big Data a Business Intelligence, a máte dvě oblasti, které dovolují marketérům zacílit na mnohem relevantnější segment. Je to dobře vidět například na Googlu a Amazonu. Nedávno jsem si online koupil obal na gril, a od té doby mi Amazon doporučuje věci na gril, ale ne na jakýkoliv gril, ale přesně na ten můj.
Druhý trend je přístup spotřebitele k informacím, a tento trend existuje už mnoho let. Když k nám zájemce přijde, je už ze 70% rozhodnut. Potenciální klient už si na Googlu zjistil všechny vlastnosti produktu, mluvil se svými kolegy a získal názory ze sociálních sítí a pravděpodobně už ví, od kterého výrobce si chce produkt pořídit. Jediný důvod, proč vůbec máme šanci ještě něco prodat je, že si klient produkt nemohl koupit online.
Třetí, a ten nejvíce znepokojující trend je nedostatek povědomí průměrných prodejců o dvou předchozích trendech v kombinaci s jejich leností se přizpůsobit. Vídám mnoho prodejců, kteří pořád posílají hromadné emaily a myslí si, že o tom je oslovování zájemců. Změní hlavičku a napíšou: „Dělal jsem průzkum o vaši firmě a myslím si, že byste byli ideální pro naše služby...“
Zaměření na kvantitu místo na kvalitu vede k tomu, že jsou nuceni provést 50+ telefonátů denně aby vůbec někoho ulovili.
Pokud si spojíte tyto tři trendy:
- marketing se stává inteligentnější a cílenější,
- kupující má přístup k obrovskému množství informacím a
- průměrný prodejce je málo informovaný a pohodlný ve svém přístupu,
zjistíte naše obavy o průměrné prodejce.
Říkáme průměrní prodejci. To jsou to ti, kteří čekají, až jejich firma něco změní a berou prodej jen jako svou práci. Prodejci, kteří jsou schopni se adaptovat, mají zájem o nové technologie a učí se více o tom, jak lépe cílit na své zákazníky, budou úspěšní i v budoucnosti.
Originál článku si můžete přečíst zde.